Burger King förnyar förtroendet för Millum
Burger King Scandinavia förnyar förtroendet för Millum som inköpssystem efter ägarbytet. Från september 2022 kommer Burger King att ha en egen inköpsportal på Millum.
Burger King har haft en stark tillväxt i Skandinavien under senare år. Deras fokus för den nya investeringen är långsiktigt, och målet är att ytterligare stärka Burger King genom ekonomiskt och socialt ansvarig drift.
Det är viktigt för oss med goda rutiner och avtal. Vår erfarenhet av Millums inköpssystem har effektiviserat vardagen för många av våra medarbetare, samt att det är en väletablerad del av vår verksamhet. Head of Supply Chain på Burger King SkandinavienPatrik Holm Thisner
Jag var mån om att vi skulle fortsätta med Millum, det här är ett avgörande inslag i hela organisationens infrastruktur. System Manager och Supply Chain CoordinatorBenedikte Borch-Gjetsjø
Nöjd med samarbetet
Ann-Karin Istad, chef för nordisk försäljning i Millum, är nöjd med Burger Kings beslut, och önskar dem varmt välkomna som en oberoende kund.
Det är mycket glädjande att Burger King väljer att fortsätta med vårt inköpssystem. Vi är stolta över att en så strukturerad och erfaren restaurangkedja ser värdet av att använda våra system. Vi växer, och önskar att ta en tydligare position i de andra nordiska länderna framöver, därför är det extra spännande att restaurangkedjan har närvaro i hela Skandinavien. Nordic SalesAnn-Karin Istad
Millum är Norges största inköpssystem för hotell, restauranger och matsalar. Totalt är det gjort köp för över 10 miljarder NOK årligen genom Millums portaler. Burger King Norge handlar för om. 500 miljoner norska kronor årligen genom Millum.