Säg hej till 4 Millum'ers:
Simen började hos oss som nyutexaminerad 2013, och jobbade först med support innan han blev en del av konsultavdelningen, med ansvar för sitt eget utvecklingsteam. Det är därför han kan systemet utan och innan. Simens arbete består bland annat av att sätta upp ett inköpssystem för nya kunder och assistera befintliga. Simen är ett av Millums ansikten utåt, och finns på mässor och montrar. Simen är dessutom självskriven medlem i evenemangskommittén, och ordnar gärna en bra fest.
Tanya arbetar som UX-designer och har varit på Millum sedan sommaren 2022. Tillsammans med resten av UX-teamet ska hon optimera användarupplevelsen av inköpssystemet. Det gör hon genom att samla in insikter, antingen via användarintervjuer eller digitala verktyg och analyser. Hon hjälper sedan till att definiera vilka justeringar som ska göras för att göra användningen av systemet mer sömlös.
Linus började på Millum 2021. Han jobbar som frontend-utvecklare, vilket innebär att han programmerar den del av inköpssystemet som kunderna ser, det vill säga det som ligger i fronten. Linus samarbetar både med backend och med UX kring utvecklingsuppgifter som ska göras. Han deltar i lanseringar av uppdaterade versioner av mjukvaran och presenterar förändringar i systemet för resten av Millum.
Vivian har arbetat som KAM på Millum sedan 2012. Hon kände redan branschen väl, med både utbildning och arbetslivserfarenhet från turism. Vivian är huvudkontakt för flera av våra största kunder, och har en nära dialog med inköpskedjor och leverantörer. Vivian är kundens förlängda arm in i Millum. Hon förmedlar bland annat deras behov till våra interna råd, så att vi utvecklar Millum i nära samarbete med de som använder det.
Vill du prata med oss?
Jobb på Millum!
När du arbetar i Millum blir du en del av en mångsidig grupp på 37 personer, med olika arbetsuppgifter och intressen. Vi har ändå två saker gemensamt; vårt mål att bli Nordens största inköpssystem för hotell, restaurang och personalrestaurang och vårt mål att skapa en arbetsmiljö där alla trivs.
Ungefär hälften av oss är rena teknikchefer på IT-avdelningen medan den andra hälften består av administration, försäljning, marknadsföring & design.
Hos oss har vi öronmärkt en budget per anställd som ska gå till kompetensutveckling. På så sätt får vi utvecklas både som företag och som individer. Win-win.
Förutom att dela vardagens arbete vill vi dela med oss av fantastiska upplevelser. Vi tränar tillsammans varje vecka, evenemangskommittén bjuder in till sociala aktiviteter varje månad och vi åker på en resa årligen.
Att ses i mötesrummet på måndag, i träningsrummet på fredag och på julbordet tror vi är viktigt för vår miljö.