Det här är Millum
Millum är Nordens största inköpssystem för hotell, restaurang och personalrestaurang. Varje år omsätts mer än 12 miljarder NOK genom det system vi har utvecklat. Med mer än 17 000 användare dagligen förbättras vi ständigt, tack vare ett nära samarbete med dem alla.
Det är därför vi säger: En god affär satt i system!
Vi kan hotell och restaurang
Ända sedan vi startade 2002 har vi enbart arbetat med att leverera och optimera inköpslösningar som ska underlätta jobbet för leverantörer och köpare inom hotell, restaurang och personalrestaurang.
Ett inköpssystem utvecklad tillsammans med och för kunderna
Redan från början har vi varit måna om att möta branschens behov. Det betyder både de som köper, men också de som levererar och säljer. Därför har vi arbetat nära kunderna för att hela tiden utveckla funktionalitet och systemet, ett arbete som pågår än i dag och kommer aldrig att ta slut.
Ett komplett inköpssystem
Millum grundades 2002 av Bjørn Anskau, Knut Øksby och Roberto Padin. Tanken var att skapa ett system där hoteller, restauranger och personalrestauranger kunde köpa allt de behövde från sina utvalda leverantörer. Idag är Millum Norges största inköpssystem och används av restauranger över hela Norge, i Sverige och i Danmark.
Neutral
Vi är en nøytral länk. Vår dröm är att säkerställa en inköpslösning som är säker och effektiv för både de som ska handla och de som säljer. Vi är en marknadsplats för storhushållsindustrin vilket är tydligt och enkelt.
Norskt och nära
Norge är ett avlångt land med höga berg och djupa dalar. Små städer och större städer. På alla dessa platser finns mat- och dryckestillverkare, restauranger, hoteller eller personalrestauranger. Om vi lyckas skapa en inköpsslösning som tillgodoser alla dessas behov, krav och rutiner är vi övertygade om att vi kan göra det var som helst.